måndag 19 november 2012

Top 5 - Saker man inte får säga "I det här jävla landet"

5. "Astrid Lindgren borde få nobelpriset!"

Hur fan får jag ihop detta citat utan att bli elitistisk... Jo! Lägg ner nobelpriset i litteratur helt helt och hållet. Det ett skitpris som om det någonsin varit viktigt, tappade all vikt när två av medlemmarna i gruppen som väljer pristagare, själva fick priset.
Hon lipar åt Akademin, för hon vill inte ha skitpriset.

4. "Negerboll"

Ett helt meningslöst ord. Om du nödvändigtvis vill använda ett ord som förklarar färg på bakverket, jamen kallade den då för svartboll.
Sju bollar av choklad, noll människor med mörk hudfärg.

3. "Män borde få vara män"

Dricka sprit, snusa och titta på fotboll. Gör det, men snälla, sluta säg att du inte får göra det. Ingen vettig person menar att en karl inte får ha hår på bröstet och skratta högt åt en prutt. Jag är skyldig till de båda.
En riktig man, en mans-man.

2. "Kvinnor borde får vara kvinnor"

Folk borde sluta shame:a folk. När för ett par veckor sedan en plus-sizekvinna gjorde reklam för ett gym så blev en annan kvinna provocerad. Störigt. Vad som är ännu störigare: Att debatten efter handlade om hurvida plus-sizekvinnan var tjock eller inte. Folk borde sluta bry sig om hur folk ser ut. Kvinna som man. Blä.
Jag kom inte på någon bild som skulle kunna vara rolig/passa in, så det blev en mus... I en ost

1. "Detta blogginlägg är inte roligt, det är jävla vänster-PK"

Fan... det är helt sant. Jag får avsluta med en vits: 



Vilken hundras är oftast inlagd på psyk?

Border-line-Collie




2 kommentarer:

  1. du är briljant som vanligt och jag älskar vänster-pk-vinklingen! kräm på er

    SvaraRadera
  2. Tack, vad fin du är Ewe. Nu är jag Shåklad :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Tweets av @MrBiskvi